FAQ

Heb je een vraag? LifeSocks staat je graag te woord. Kijk eens tussen de veelgestelde vragen, misschien staat daar al direct antwoord op je vraag. Toch niet? Stuur ons dan gerust een bericht via het formulier op de klantenservice pagina.

Verzending En Levering

Wat is jullie levertijd?

Iedere LifeSocks bestelling wordt met zorg ingepakt en verstuurd via PostNL. We streven ernaar dat alle bestellingen binnen een aantal werkdagen worden geleverd.

Hoe kan ik mijn pakketje volgen?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je van ons een bevestigingsmail. In principe versturen we alle bestellingen als brievenbuspakketje (tenzij de bestelling te groot is). Heb je de PostNL app? Dan kun je daarin zien wanneer jouw bestelling door de brievenbus komt!

Past mijn pakketje door de brievenbus?

We streven ernaar om jouw bestelling als brievenbuspakketje te versturen. Dan hoef je dus ook niet thuis te zijn wanneer het wordt geleverd. Is de bestelling te groot als brievenbuspakket, dan versturen we het in een doos die door de pakketbezorger wordt geleverd.

Wie bezorgt mijn pakket?

LifeSocks werkt hiervoor samen met PostNL.

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij verzenden zowel bestellingen in Nederland als naar België. Wil je graag LifeSocks bestellen vanuit of versturen naar een ander Europees land, neem dan even contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing!

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland zijn € 4,95 en voor bestellingen naar België € 6,95. 

Bij bestellingen boven€ 40,00 (en € 60,00 voor België) komen de verzendkosten te vervallen. Maar, mocht je dit willen, dan bieden wij je de optie de oorspronkelijke verzendkosten te doneren (bovenop de donatie die je al doet met het kopen van de LifeSocks). 

Ik was niet thuis op het bezorgmoment, wat nu?

Geen zorgen, dit kan gebeuren! In de meeste gevallen zal de bezorger het hebben afgeleverd bij de buren of een PostNL-punt in de buurt mocht het pakket niet door de brievenbus passen. Anders liggen jouw sokken bij thuiskomst gewoon op de mat!

Bestelling En Betaling

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Bij LifeSocks kun je veilig en vertrouwd afrekenen met iDeal, Paypal, Bancontact, Sofort of Creditcard, Shop Pay, Apple Pay en Google Pay.

Er zit een fout in mijn adresgegevens, wat kan ik doen?

Geen zorgen, dit kan gebeuren! Neem snel contact met ons op en vermeld zowel je naam als bestelnummer (liefst voor 16.00 uur op de dag van de bestelling). Dan passen wij je adresgegevens voor je aan.

Ik wil mijn bestelling annuleren

Jammer dat je jouw bestelling wilt annuleren, maar we gaan ons best doen om dit te regelen. Neem snel contact met ons op en vermeld zowel je naam als bestelnummer (liefst voor 16.00 uur op de dag van de bestelling). Dan kijken wij of we je bestelling nog kunnen annuleren.

Ik heb de verkeerde maat sokken besteld, wat moet ik doen?

Geen zorgen, dit kan gebeuren! Neem snel contact met ons op en vermeld zowel je naam als bestelnummer (liefst voor 16.00 uur op de dag van de bestelling). Dan kijken wij of we je nog de goede maat sokken kunnen sturen.

Ik heb het verkeerde product ontvangen

Oeps, foutje! Sorry daarvoor. Neem contact met ons op (vermeld daarbij zowel je naam als bestelnummer) en dan gaan we dit zo snel mogelijk voor je rechtzetten.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Geen paniek! Wij kijken dit graag even voor je na. Neem contact met ons op en vermeld zowel je naam als bestelnummer. Wij komen dan zo snel mogelijk bij je terug.

Retourneren

Wat is jullie retourbeleid?

Je kunt jouw bestelling retourneren tot 14 dagen na ontvangst. We hanteren daarbij de volgende voorwaarden:

  • Het product moet ongebruikt zijn. 
  • Het product mag niet vies of beschadigd zijn. 
  • Het product moet zich in originele staat bevinden. 
  • Het product moet in de originele verpakking zitten.

In het geval van een retourzending betaal je zelf de verzendkosten. Retourzendingen hebben namelijk een grote impact op het milieu en dit willen wij zo veel mogelijk beperken. Ga je de sokken toch retourneren, dan raden wij aan dit te doen via PostNL. De terugbetaling wordt in gang gezet zodra wij het pakket hebben ontvangen en de sokken hebben gecheckt. 

Mocht je meer vragen hebben over ons retourbeleid, neem dan gerust contact met ons op. 

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

  1. Zoek het retourformulier en vul dit in. Je vindt het formulier in je account
  2. Verpak de sokken die je wilt retourneren in een geschikte verpakking en maak deze goed dicht. Mogelijk kun je de verpakking waarin je de bestelling hebt ontvangen, hergebruiken! 
  3. Verstuur de retourzending naar onderstaand adres:
    LifeSocks
    De Lessepsstraat 70

3553 RL Utrecht 

We streven ernaar retourzendingen zo snel mogelijk te verwerken.

Mocht je meer vragen hebben over ons retourbeleid, neem dan gerust contact met ons op. 

Vragen Over Sokken

Van welke materialen zijn de sokken gemaakt?

LifeSocks bestaan uit 68% katoen, 22% polyamide, 6% polypropyleen en 3% elastaan.

Welke maat raden jullie aan?

LifeSocks komen in twee maten: 39-42 (EU) en 43-46 (EU). De maten vallen normaal en de sokken zijn goed rekbaar, waardoor ze ook zouden moeten passen als je paar maatjes groter of kleiner hebt.

Duurzaam, hoe dan?

Bij LifeSocks streven we naar een zo duurzaam mogelijke samenstelling van de sokken en ook een zo duurzaam mogelijk productieproces. We zijn ons ervan bewust dat ook wij hierin nog stappen kunnen zetten, en blijven hier dan ook alert op. Heb je tips voor ons, dan horen we dat graag! Neem hier contact met ons op.

Het katoen dat wordt gebruikt is gecertificeerd volgens de OEKO-TEX Standard 100, een belangrijke stap in de richting van duurzaamheid.

Voor de verzending maken we zoveel mogelijk gebruik van gerecyclede materialen en proberen we het gebruik van plastic te vermijden. Ook versturen we alle bestellingen in principe als brievenbuspakketjes, tenzij de bestelling daar te groot voor is. 

Samenwerken?

Ik wil LifeSocks in mijn winkel verkopen

Dat klinkt top! Wij horen graag van je wat er mogelijk is. Stuur een mail naar bart@lifesocks.nl en dan komt Bart zo snel mogelijk bij je terug.

Ik wil met jullie samenwerken

Heel leuk dat je interesse hebt om samen te werken! Wij zijn erg nieuwsgierig. Stuur een mail met jouw voorstel naar bart@lifesocks.nl en dan komt Bart zo snel mogelijk bij je terug. 

Ik heb een idee voor een maatschappelijk initiatief 

Goed dat je meedenkt! Dit waarderen we heel erg. We horen graag met welk maatschappelijk initiatief we volgens jou de handen ineen moeten slaan. Stuur een mail naar bart@lifesocks.nl en dan komt Bart zo snel mogelijk bij je terug.

Toch een andere vraag?

Neem contact met ons op via het formulier op de klantenservice pagina ‘Klantenservice’.