KNGF Geleidehonden LifeSocks

Wat doet LifeSocks

Ieder paar LifeSocks heeft een uniek ontwerp dat verwijst naar een goed initiatief: dit kan een goed doel, social enterprise of ander maatschappelijk initiatief zijn. Van ieder paar verkochte sokken wordt 10% van het aankoopbedrag (minus btw) gedoneerd aan het initiatief dat verbonden is aan dat paar sokken. Met LifeSocks maak je de wereld dus een beetje beter en door ze dragen ook een stuk vrolijker!

Let’s make it better together.
  • How we make it better

    Ontdek alle LifeSocks 
  • Missie - Waar staat LifeSocks voor?

    LifeSocks wil op een laagdrempelige manier een bijdrage leveren aan de maatschappij. Wij zijn ervan overtuigd dat je ook met iets kleins, zoals vrolijke sokken, grote impact kan maken. De kracht zit hem in samenwerking.

    LifeSocks werkt samen met inspirerende initiatieven die ieder op hun eigen manier goed doen voor de wereld. Door sokken te verbinden aan zo’n initiatief en deze te verkopen, kunnen we hun doel onder de aandacht brengen en hier donaties voor ophalen.

    Let’s make it better together! Hoe meer verschillende LifeSocks je koopt, hoe meer initiatieven je steunt.

  • Visie - Waar gaat LifeSocks voor!

    Met LifeSocks willen we een breed en nieuw publiek kennis laten maken met allerlei maatschappelijke initiatieven. Van klein tot groot, voor mens en dier en zowel lokaal als nationaal. En dat op een laagdrempelige manier, namelijk via sokken waarvan 10% van het aankoopbedrag wordt gedoneerd aan het daaraan verbonden initiatief. Tenslotte draagt iedereen sokken en door te kiezen voor LifeSocks draag je tegelijkertijd bij aan een goed initiatief: met een donatie en door het dragen van de sokken, wat de zichtbaarheid van het initiatief vergroot.

    Dus, draag jij (bij aan) het verschil?
    Goed voor de maatschappij en leuk voor jezelf!

Stichting Melanoom LifeSocks

10% van het aankoopbedrag naar het goede doel! 

Ieder paar LifeSocks heeft een uniek ontwerp dat verwijst naar een goed initiatief: dit kan een goed doel, social enterprise of ander maatschappelijk initiatief zijn. Van ieder paar verkochte sokken gaat 10% van het aankoopbedrag naar het initiatief dat verbonden is aan die sokken. Hoe meer verschillende LifeSocks je koopt, hoe meer initiatieven je steunt. Een win-win situatie. Jij hebt leuke sokken en het goede doel wordt gesteund met een donatie en door het dragen van de sokken, wat de zichtbaarheid van het initiatief vergroot.

Shop jouw nieuwe LifeSocks

Transparant in prijzen €12,95 incl. BTW.

We zijn blij dat we van ieder verkocht paar LifeSocks 10% kunnen doneren aan het bijbehorende goede doel. Toch zouden we graag meer doneren, maar dat zit er nu helaas (nog) niet in.

De totaalprijs van € 12,95 is opgebouwd uit verschillende onderdelen, die je terugvindt in het diagram. Deze kosten moeten worden gemaakt: denk aan de BTW die afgedragen moet worden en aan de productie- en verpakkingskosten die nodig zijn om de sokken te laten maken en naar jou te kunnen verzenden. Kortom, zonder kosten geen LifeSocks.

LifeSocks ‘verdient’ op dit moment een klein bedrag aan winst per verkocht paar sokken. Maar dit wordt allemaal direct weer geïnvesteerd in LifeSocks, vandaar ‘groeikapitaal’ in het diagram. Dit zodat wij steeds meer impact kunnen maken met LifeSocks! 

LifeSocks

Oprichter Bart Koomen

Op een leuke manier toewerken naar een betere wereld

Initiatiefnemer van LifeSocks Bart Koomen kwam zo’n tien jaar geleden al op het idee om via sokken wat voor de maatschappij te betekenen. Ontstaan vanuit zijn overtuiging dat je ook met kleine acties grote impact kunt maken.

Hij bedacht het idee achter LifeSocks: door sokken te ontwerpen en verkopen voor maatschappelijke initiatieven wil hij voor hen donaties ophalen en hun zichtbaarheid vergroten. Dit idee is ook deels voortgekomen uit zijn persoonlijke ervaring: Bart is zijn vader verloren aan een oogmelanoom en in die tijd is het gezin goed bijgestaan door Stichting Melanoom. Voor hen wilde hij graag iets terugdoen.

Maar ook voor andere goede doelen, social enterprises of maatschappelijke initiatieven wil hij zich gaan inzetten. Met LifeSocks wordt zijn idee realiteit. Voor Bart komt hierin alles samen. Naast dat hij op deze manier zijn steentje kan bijdragen, kan hij er ook zijn gedrevenheid en passie in kwijt.

Daarnaast weet hij, door zijn werk bij een groot online marketingbureau, alles van branding en e-commerce en heeft hij ervaring met diverse organisaties waaronder uit de mode-industrie. Kortom, een goede combinatie van motivatie en kennis! 

Maar Bart kan en wil dit niet alleen doen. Tenslotte heb je ook meer aan een paar sokken dan aan één enkele sok.

Dus let’s make it better together! Koop jouw paar LifeSocks hier en word ook een held op sokken. Werk je bij een organisatie die bij LifeSocks zou passen? Neem dan vooral contact op met Bart via bart@lifesocks.nl

Recente toevoegingen